Intervju – Filip Motovunski: Razmišljam o organizaciji „open air“ Drama partijima

Gradić Motovun osim po Filmskom festivalu, poznat je i po mladom DJ-u i producentu Filipu Vrtariću, znanim kao Filip Motovunski. Filipova avantura života, kako ju sam naziva, započinje s grupom PCP gdje stvara hip hop bitove nakon čega prelazi na produkciju jungle i drum’n´bass zvuka te razvija stil prepoznat i izvan granica lijepe naše.

Koliko dugo se baviš DJ-ingom i glazbenom produkcijom? Kako si krenuo u te vode?

– Glazbenom produkcijom se bavim još od dana bivše PCP grupe za koju sam radio hip hop bitove. DJ-ing je došao uz otkriće Drum and Bass i Jungle muzike koja je tad bila nastavak na hip hop ili suputnik hip hop-u s obzirom na njihovu savršenu vezu. Sve to seže desetak godina unazad.

Dio si kanadske Jungle/DnB etikete Junglexpeditions za koju si izdao “Ta pa tap” digitalni EP od 5 pjesama te dio zagrebačkog Kingston Sound Crew-a. Također, dio si nove njemačke DnB etikete Breaks Per Minute (BPM Rec)…

– Kingston Sound Crew je prva ekipa od koje sam zapažen sa svojim pjesmicama i oni me uvode u svijet reggae kulture koji me dalje oblikuje. Jungle sam počeo raditi inspiriran Kingston Sound-om, definitivno. Također, oni dovode i DJ-a i izdavača RColu na Seasplash koji igrom slučaja sluša nastup moje PCP grupe i iskazuje želju da nam izda pjesmu „Come with us“ što se nije nikad dogodilo, ali je došlo do izdanja mog prvog EP-a „Ta pa tap“ za njegov Label. U to sam se doba, ne znam zašto, više počeo usmjeravati na produkciju i otkačivati se od MC uloge.

Kanadski JungleXpeditions label pod vodstvom RCole naknadno izdaje „Sort Dem Out“ EP koji potpisujem s Rahmanee-m iz Beograda. Paralelno, u zadnjih godinu dana, radimo na podizanju njemačkog BPM Rec. labela u kojem smo za sada Rahmanee, Yakov, L Jay, Sky Wikluh, Big Bud, The Green Man i ja.

Uz obrade Kirila Džajkovskog „Jungle Shadow The Remixes“ EP koji potpisujem s Pjerom iz Roots in Session-a i Rahmanee-m na BPM-u, sljedeće izlazi „The Stopper EP“ od 4 pjesme što je definitivno veliki produkcijski iskorak za mog brata Yakova, mladog L Jaya iz Pule pa čak i Rahmanee-a i mene.

Autor si već dobro poznatih obrada poput “Djevojke u ljetnim haljinama”, “Kad bi svi”, “Ta pa tap”, “Koke linija” itd. Koja ti je najdraža obrada koju si napravio?

– Od starijih obrada „Ta pa tap“ vrlo često i dalje uzima svojih 2 do 3 minute u setu. Trenutno su „Sound of tha police remix“ i „Jungle Shadow remix“ dvije najuzbudljivije vlastite obrade koje puštam.

Si kim si da sada sve surađivao?

– Ljudi s kojima sam uspio završiti neke autorske pjesme ili obrade su Hornsman Coyote, Rahmanee, Yakov, MC Popay, Kandžija, Dubioza Kolektiv, Kiril Džajkovski… Što se nastupa tiče, lista ljudi sigurno ne stane u ovaj intervju (smijeh).

Tvoje „područje“ je dnb/jungle glazba. Kakva je drum&bass scena kod nas? Koliko su, po tvom mišljenju, doprinijeli festivali poput Outlooka i Dimensionsa?

– Drum and bass scena je vrlo postojana kod nas. Dnb nekako vežem s rock and rollom i vidim kako taj ritmički „pattern“ zadnjih godina konstantno funkcionira uz sve paralelne žanrovske izrode. No, da ne isključim dnb iz svih bratskih žanrova, smatram da Bass muzika generalno ujedinjuje isti „vibe“ i filozofiju o kojoj bi se dalo pričati satima. Sve je vise mladih koji su totalno ušli u koncept elektronske glazbe i proizvode nevjerojatne pjesme u odnosu na njihove godine. Outlook i ostali novopečeni big festivali uvelike doprinose cijeloj prici, čak bih mogao reći kako su ti veliki festivali pokloni koje smo dobili radom kroz godine unazad i tu su da, na još većem nivou, nastave priču ili obrnuto, svejedno. Sve je to fuzija slične ideje koju bih nazvao „Love movement“ i koja može ići samo uzlazno do kraja svijeta!

Iza tebe je preko 500 nastupa u Hrvatskoj, Sloveniji, BIH, Makedoniji, Njemačkoj… Koje bi izdvojio kao najznačajnije u tvojoj karijeri?

– Najznačajniji su vjerojatno oni prvi nastupi koji su bili uvod u ovu životnu avanturu i sigurno će ostati kao najzapamćeniji. Tu vidim Seasplash, prve DRAME, partije s Kingston Crew-om itd. Danas svaki nastup smatram jednako važnim koliko se god razlikovao po broju posječenosti, soundsystem-u, prostoru itd. jer svjedočim da se „good vibe“ može postići i u nemogućim uvjetima.

Organizator si klupskog programa DRAMA u Max Magnus-u u Pazinu gdje dovodiš DJ-e i MC-e s područja cijelog balkana i zapadnije. Da li si razmišljao možda o organizaciji nekog većeg festivala toga tipa, ovdje u Istri?

– DRAMA definitivno čeka slijedeći korak. Razmišljam o „open air“ DRAMA partijima. Nisam još razmišljao o festivalu, čak mislim da još ni ne moram o tome razmišljati.

Na čemu trenutno radiš? Kakvi su ti daljnji planovi i da li si razmišljao o inozemnoj karijeri? Kakve su, zapravo, mogućnosti za mlade DJ-eve u Istri?

– Trenutno radim na produkciji novih pjesama od kojih očekujem da će me polako odvesti u inozemstvo odakle se već javljaju neke face. Također, studiram inženjering zvuka na SAE institutu u Ljubljani čemu bi na jesen trebao biti kraj i od tog trenutka se 100 % bacam u priču u kojoj već jesam. Mogućnosti za mlade DJ-eve su velike zbog internetske povezanosti i sve opakijih i pristupačnijih alata za produkciju i generacijskog razumijevanja problema zvanog Groove ili Bass ili Vibe ili Flow…

kulturistra.hr

Komentari
Najčitanije u 7 dana
Anketa

Jeste li zadovoljni dijelom proračuna o kojem odlučuju građani


Pogledaj rezultate

Prethodne ankete

Najčitanije u 30 dana

© iPazin.net portal 2001. - 2022.