Etnografski muzej Istre organizira radionice fotografije

Povodom zatvaranja izložbe fotgrafija Franka Gaudlitza: Casa mare Etnografski muzej Istre / Museo etnografico dell’Istria organizira radionicu fotografije. Radionicu će voditi istaknuti fotograf i autor izložbe Frank Gaudlitz, a održavati će se u popodnevnim satima od 4. do 6. lipnja.

Program:
04.06.2012. – Predavanje o povijesti moderne fotografije u Europi, škola fotografije koju je pohađao F. Gaudlitz, predstavljanje projekta iz Južne Amerike.
05.06.2012. – Vodstvo kroz izložbu i terenski rad – savjeti i naputci o fotografiranju.
Tema: Pazinski sajam
06.06.2012.- Valorizacija i analiza fotografija snimljenih na terenu.

Za sudjelovanje je potrebno donijeti svoj fotoaparat; analogni ili digitalni.
Donijeti svoje prijašnje radove (u fizičkom ili digitalnom obliku).
Cijena radionice po osobi je 350,00 kn.
Potvrdu za sudjelovanje poslati do 18.05.2012. na broj faksa: 052 624 351  ili e-mail: [email protected], i[email protected]

O voditelju radionca:
Frank Gaudlitz, rođen 1958. godine u Vetschau-u, studirao je fotografiju kod Arna Fischera u Leipzigu. Portret je oduvijek bio središte njegova rada: radnice u jednoj velikoj praonici rublja (1989.), sovjetski vojnici za vrijeme povlačenja trupa iz Njemačke (1990.-1994.). Poznat je postao projektom U iščekivanju Europe u sklopu kojeg je portretirao ljude koji žive uzduž Dunava (2006.).
Izložba Casa mare

Casa mare prikazuje ljude u stambenim prostorima. Fotograf Frank Gaudlitz zamolio ih je da odjenu svoju svečanu odjeću i zatim ih snimio fotoaparatom srednjeg formata. Za potrebe fotografiranja, ljudi su mu često davali pristup u “salon” – prostoriju rezerviranu samo za određene svečane prigode.
Izložba Casa mare prikazuje i interijere bez njihovih stanovnika. Te fotografije pružaju uvid u svakodnevne navike ljudi, njihovu osobnu estetiku u uređenju prostora, njihovu kulturu sjećanja, njihovu religioznost.

Za potrebe fotografiranja nije mijenjano osvjetljenje, nisu dodavane svjetiljke i nije korištena bljeskalica, čak ni kada vanjsko svjetlo prodire samo kroz male prozore. No zahvaljujući dugim ekspozicijama boje djeluju intenzivnije. Ljudi su kao nekada trebali na trenutak stajati mirno i pričekati trenutak snimanja. Stajanje je za većinu njih neuobičajeno jer su u svojoj radnoj svakodnevnici neprestano u pokretu ili sjede. Ali upravo ih taj uspravni položaj odvaja od svakodnevnoga konteksta, čak i kad su u okolini na koju su navikli.

Pozadina fotografije bira se u skladu sa svečanom odjećom. Odabrani dio prostorije ne namješta se dodatno za potrebe fotografiranja. Fotoaparat je postavljen tako da snima iz jedva primjetnoga donjeg rakursa pa promatrač diže svoj pogled prema prikazanim osobama. Takav pristup pun poštovanja daje portretiranim osobama određeno dostojanstvo. Žarišna daljina ostaje gotovo uvijek ista jer male prostorije često ne dopuštaju veću udaljenost. Fotografija je u konačnici onakva kako ju je autor i postavio, bez naknadne digitalne obrade.

Komentari
Najčitanije u 7 dana
Anketa

Jeste li zadovoljni dijelom proračuna o kojem odlučuju građani


Pogledaj rezultate

Prethodne ankete

Najčitanije u 30 dana

© iPazin.net portal 2001. - 2024.