Rezime: IDS-ova samovlada
Što se dogodilo (u) Pazinu?
Jučer je Pazin zamalo već u prvom krugu dobio novog starog gradonačelnika (što će se najvjerojatnije dogoditi u 2. krugu izbora), ali ono što je sigurno dobio, dobio je apsolutnu kontrolu Gradskog vijeća od strane osam IDS-ovih vijećnika i vijećnica. To do sada nije bilo tako, IDS nije, bez obzira na IDS-ove gradonačelnike, u Gradskome vijeću imao apsolutnu većinu, što znači da je gradonačelnik, ako ništa drugo, cvikao kad se donosio proračun, bio nervozan prije svake sjednice Vijeća ili na sjednici Vijeća kad su se postavlja nezgodna pitanja, kojih je bilo.
Čestitam Pazinu – od sada nadalje, nervozi i cvikanju više neće biti mjesta.
Osam IDS-ovih vijećnika i vijećnica bit će glasačka mašina stranke i gradonačelnika, a nas ostalih sedam iz SDP-a (3), HDZ-a (3) i s Nezavisne liste Valtera Milohanića (1) moći ćemo nemoćno promatrati kako oni donose odluke, preraspoređuju IDS-ov kadar po odborima i ustanovama i naštimavaju i troše proračun kako im se hoće.
Osim onih koji su glasali za IDS, to su omogućili i svi oni, više od polovice Pazinki i Pazinaca s biračkim pravom, koji jučer nisu izašli na izbore, svi kojima ostale liste nisu imale dovoljno dobre kandidate ili nositelje…samo nije jasno da li u odnosu na IDS-ovu listu i kandidate ili u odnosu na neki zamišljeni ideal.
Ispada da je IDS pod čijom je vlašću Pazin izgubio 731 stanovnika nagrađen. Pohvaljena je njihova bezidejnost, nedostatak ikakvog razvojnog smjera. Nagrađeni su za 50 m šetnice i našim novcima preplaćene građevine.
Bez dileme, od sad će to sve biti na n-tu potenciju. Zapamtite 2017. godinu kad je Pazin pao u ruke apsolutne vlasti IDS-a.
Analiza rezultata
Da vidimo što se dogodilo…
Gradonačelnik
Godina izbora | Broj birača | Izašlo birača | % birača koji su izašli | Renato Krulčić dobio glasova | % od ukupnog broja birača koji su glasali za Renata Krulčića |
2009. | 7845 | 3971 | 50,62 | 2095 | 26,70 |
2013. 1 krug | 7351 | 3523 | 48,06 | 1557 | 21,18 |
2013. 2. krug | 7382 | 3322 | 45,14 | 1843 | 24,97 |
2017. 1. krug | 7352 | 3485 | 47,40 | 1650 | 22,44 |
Kao što vidite, u odnosu na 2009. i 1. krug 2013., jučer je izašlo najmanje birača. Renato Krulčić najviše je glasova dobio 2009. godine kad je bio potpuno nepoznat, a najmanje u 1. krugu 2013. nakon 4 godine upoznavanja Grada i grada te učenja gradonačelničkom poslu. Jučer je dobio gotovo stotinjak glasova više u odnosu na 2013. U posljednja dva ciklusa izbora, Renato Krulčić postaje gradonačelnikom uz pomoć 22-25% glasova ukupnog broja birača.
Dodatno, jučerašnjih 1565 birača IDS-ove liste (odnosno njih 21,29% od ukupnog broja birača) izabralo je IDS-ovu apsolutnu većinu u Vijeću.
To je demokracija. Koga nema, bez njega se može i mora.
Što se dogodilo na biračkim mjestima?
HDZ-ov kandidat Bubić jučer je dobio 125 glasova manje nego prije 4 godine u 1. krugu i s 42 glasa više od Borisa Demarka uspio izboriti ulazak u 2. krug. Bubić je na većini biračkih mjesta dobio približan broj glasova kao i prije 4 godine u 1. krugu, pao je jedino u Katunu Trviškom za 22 glasa, centru Pazina za 20 i na Dršćevki za 54 glasa.
Demark je dobio 13 glasova manje od svog prethodnika Sandija Blagonića iz 1. kruga 2013. No, zanimljivo je da je bolje prošao od njega u Dubravici za 12, Katunu Trviškom za 15 glasova, na Dršćevki za 40, dok je za 42 glasa pao u centru Pazina, na Starom Pazinu za 29, a manje je dobo i na Lindaru za 11 glasova te u Hekiima za 7.
Krulčić je mnogo bolje nego prije 4 godine prošao u Hekima za čak 43 glasa, Lindaru za 16, Starom Pazinu za 66, dok je na Dubravici i Dršćevki pao za po 14 glasova.
Gradsko vijeće
No, idemo na još zanimljiviju statistiku oko lista za Gradsko vijeće.
Zanimljivo je da je lista HDZ-a ostvarila 740 glasova, što je više nego pred 4 godine kad su dobili 595 glasova (ali manje u odnosu na 2009. kad su imali 857 glasova). Jučer su isto ili nešto bolje nego 2013. prošli na biračkim mjestima u Grdoselu, Kašćergi, centru Pazina, Dršćevki i Starom Pazinu, dok su kao 2009. (dakle, bolje nego 2013.) prošli u Bermu, Hekima, Katunu Trviškom, Zabrežanima i Zamasku. Na Lindaru i i na Dubravici postigli su čak bolje rezultate nego 2009. Pad su zabilježili na Buraju za 12 glasova manje nego 2013. i 20 manje nego 2009.
S obzirom da HDZ gotovo i nije imao kampanju niti se potrudio predstaviti program, mogu nagađati kako je HDZ pokupio dio glasača nezavisnog vijećnika Renata Kalca koji se nije kandidirao na ovim izborima, kao i da je dobro prošao zbog toga što su nacionalno vladajuća stranka, a što se redovito reflektira podrškom na lokalnim izborima (pogledajte 2009!).
SDP-ova lista dobila je 692 glasa i ostvarila nešto bolji rezultat nego prije 4 godina kad je dobila 644 glasa. Bolje je prošla nego 2013. na Dršćevki za 50 glasova više (hvala!), lošije s 28 glasova manje na Starom Pazinu, a ostalo je manje-više isto kao i prije 4 godine. SDP se u kampanji na ovim izborima potrudio više nego inače, možemo sad nagađati bi li dobio manje i koliko manje da se manje trudio, no činjenica je i da je SDP kažnjen zbog trenutne krize u stranci na nacionalnoj razini, kao i zbog dugogodišnjeg koaliranja i očijukanja s IDS-om u Istri. I, vjerojatno, stoga što se kao kandidati i kandidatkinje nismo uspjeli nametnuti i uvjeriti birače. No, to bi moglo ići u džep svakoj listi.
IDS lista dobila je 1565 glasova, što je bolje od 2013. kad je dobila 1378 glasova. Jača je u odnosu na 2013. u Katunu Trviškom za 34 glasa, centru Pazina za 30, na Lindaru za 22 i Starom Pazinu za čak 106 glasova! Ostalo je više-manje isto.
Recept za (ne)uspjeh
IDS je mašinerija s najviše sredstava i poluga moći u gradu i županiji. Prije svakih lokalnih izbora malo se konfrontiraju sa Zagrebom, kao i HDZ sa Srbima i Slovencima uoči parlamentarnih i predsjedničkih izbora. U prilog im ide nepostojanje neovisnih i relevantnih medija i javnosti te klijentelistička struktura razvijena do savršenstva. Neki ih nazivaju istarskim HDZ-om, no, zapravo su amweyaška kombinacija sekte i ‘Ndranghete, kalabrijske mafijaške organizacije. U distribuciji dobara, poslova i usluga sudjeluju oni lojalni i oni koji pristaju na pravila igre usluga za uslugu. No, kako je klijenata sve više, a resursi su ograničeni ta monolitna struktura povremeno pukne kad se netko od razočaranih drzne okrenuti protiv. U pravilu takvi ne prođu dobro. A kad smo to vidjeli da su mafijaški odmetnici ili pokajnici prošli dobro?
Najveći gubitnik izbora može se smatrati Valter Milohanić koji je dobio 366 glasova i pao na jednog vijećnika. Pred 4 godine imao je 491 glas, a 2009. vrtoglavih 857! U odnosu na 2013. godinu pao je svuda, osim u Hekima gdje je dobio 11 glasova više zahvaljujući lokalnoj ekipi na listi, a najveći pad doživio je u centru Pazina i na Dršćevki za po 40, odnosno 43 glasa manje. Višak njegovih neostvarenih glasova za drugi mandat prelio se najjačoj stranci IDS-u. Valter je platio danak nedostatku političke vizije za svoju listu, pogrešnim procjenama da će stvari ostati više-manje slične te nedostatku izborne kampanje.
21% birača za natpolovičnu većinu
Da još jednom ponovim, 1565 birača IDS-ove liste (odnosno 21,29% birača od ukupnog broja birača) jučer je presudilo IDS-ovoj apsolutnoj većini u Vijeću, izabravši 8 vijećnika i vijećnica. S barba D’Hondtom nema šale.
Što dalje?
Što se tiče gradonačelnika, pred Pazinom je 2. krug. Da je Demark prošao, postojala bi veća šansa za pobjedu u 2. krugu. To znaju i sami IDS-ovci i toga su se najviše bojali, o tome su, uostalom, i sami pričali. Veliki dio HDZ-ovih birača, naime, glasao bi protiv Krulčića. To najvjerojatnije neće biti slučaj s Bubićem, jer veći dio SDP-ovih birača neće htjeti glasati za kandidata HDZ-a.
No, pobijedi li kojim slučajem Bubić u drugome krugu, neće mu biti lako jer će u Vijeću imati IDS-ovu većinu koja će mu raditi probleme, posebice prilikom izglasavanja proračuna. Nisam sigurna ni priželjkuje li on zamijeniti dobar posao u Zagrebu s mukotrpnim i neizvjesnim gradonačelničkim poslom u ovakvoj konstelaciji snaga.
Ipak, za Pazin bi bilo bolje da jedna te ista stranka nema izvršnu i predstavničku vlast. Gradonačelnik druge političke opcije bio bi kakva-takva protuteža apsolutnoj vlasti u Gradskome vijeću.
Pobijedi li Renato Krulčić, nas sedmero u Vijeću bit ćemo zapravo nemoćni. Gledat ćemo režiranu predstavu u kojoj ćemo bi biti statisti, bez realne moći da išta promijenimo. Govorit ćemo, boriti se i dizati glas vjerujući da nas barem nešto građana gleda i čuje, što je u principu malo vjerojatno.
Jedan previše
Osobno, taj jedan vijećnik ili vijećnica IDS-a previše u Vijeću, potpuno me demotivirao.
Mogu obećati puhanje za vratom, zalaganje za pravo, borbu protiv korupcije i klijentelizma, borbu za razvoj, ali u ovakvom odnosu snaga promijenit ću moći malo, gotovo ništa.
A kakve opcije imaju građani i građanke koji će biti nezadovoljni?
- Mogu se učlaniti u IDS, ako već nisu, onako kako su im neki vijećnici to godinama predlagali. Možda uđu u shemu distribucije dobara, poslova i usluga. Nekima je i 300 kuna u odboru dovoljna motivacija.
- Mogu se samoorganizirati kroz inicijative, postati aktivni (onako kao Naš Potok prije nekoliko godina), pisati, zvati, protestirati ispred Grada, Usluge, IDS-a… Nas sedmero, ili četvero, ili troje vam se možemo pridružiti, ako će vam to nešto značiti.
Balon nade
Prije nego završim, želim reći još nešto. Da mi je svaki put bilo ispuniti glasački listić kad me neka osoba upozorila na neki problem u Pazinu, jadala se o lošoj politici, nedostatku smjera i vizije, uključujući i same članove i simpatizere IDS-a, suradnike i zaposlenike gradskih ustanova, IDS bi hametice izgubio izbore. Međutim, jadanjem se stvari ne mijenjaju.
Sretno, Pazine. Ubijen si u pojam lošom politikom, naučio si da si zadovoljan malim, ne usuđuješ se željeti, htjeti i moći više ili drukčije. Šteta, jer grad kojeg se sjećam imao je nabrijanu ekipu. A možda je to samo moj balon. Isti onaj u kojem se već 27 godina pitam otkuda toliko glasova HDZ-u u zemlji. Može biti.
Jednostavno je, Pazin je dobio ono što je poželio i ono što je odšutio.
Tko sam ja da se sad jadam? Jadanjem se ništa ne mijenja, Suzi!
42 komentara na “Rezime: IDS-ova samovlada”
Komentiranje je onemogućeno.
Gospodo, budimo iskreni prema sebi i priznajmo poraz. Krivci za vaš neuspjeh leže u vama samima i očito lošoj komunikaciji sa građanima. Imali ste još 3000 birača koje ste mogli izvući na birališta ali niste. Činjenica da vas je HDZ pretekao bez kampanje i programa isto nešto govori, g. Demark je bio i pročelnik i predsjednik gradskog vijeća i sudjelovao je u vlasti a sad se čudi svemu u gradu. Na kraju, svi ste glasali za zadnji proračun, samim time ste potvrdili da je rad gradonačelnika i uprave dobar.
Nema potrebe sad sipat frustracije nego iz ovog nešto naučit za slijedeće izbore.
Hvala na komentaru. Malo sam sipala frustracije pa imamo svi pravo na to, zar ne. Evo ti to sad radiš.
Pozdrav i nastavi pratiti politiku, vjerujem da ćeš vidjeti da smo iz ovog puno naučili.
Pa ne znam koliko je korektno sipati frustracije na svoje birače ili potencijalne birače.
Slažem se sa komentarima niže da se kampanja radi sve 4 godine, da se program priprema sve 4 godine a odgovor da ni ostali to ne rade može se oslikati u rezultatu izbora, također cijela lista mora biti aktivna a ne samo 3 čelna čovjeka. Moji komentari su dobronamjerne kritike i nemaju za cilj naslađivati se na vašem porazu.
Ne može se izbore dobiti ili barem parirati vladajućima na način da se kampanja odradi zadnjih mjesec dana pred izbore. Prethodno se u vijeću uglavnom podržavalo vladajuće. Ne može u zadnjih mjesec dana brejnstromingom pojedinac izbacit 20 ideja, od kojih su neke dobre, a druge nerazrađene, i da to bude temelj za politički program. Program se radi kroz barem dvije godine (vladajući imaju 4-godišnju kampanju), i to tako da se uključi što veći broj istaknutijih individua, neovisno o njihovu svjetonazoru, koji onda daju nove ostvarive ideje. Treba imati spremne kadrove za sve važne pozicije, za preuzimanje odgovornosti vlasti, a ne nadati se da nećeš dobit vlast, ali da ćeš bit u poziciji pritiskat vladajuće. To se može desiti za jedne izbore, ili dvoje, ali neće uvijek. I treba ići među ljude, a ne očekivati da će oni doći na tribine. Jedino tako je moguće doći do promjena nabolje.
Anonimno, neke stvari koje si napisao stoje. Primjerice, to da se kampanja ne može raditi samo pred izbore. Jako to dobro znam. Kao i to da se prethodno u Vijeću podržavalo vladajuće, to je stigma koju će SDP na razini cijele županije nositi. Iako znam da sad pušu potpuno novi vjetrovi prema IDS-u, vidim da još ima općina u kojima su u koaliciji.
Ostalo, ako si mislio na SDP, ne stoji.
Ovo su činjenice: zadnjih mjesec dana kampanje nismo radili brainstorming, kako kažeš, možda misliš na moj blog u kojem sam razrađivala točke programa iza kojih sam osobno stala. Progam je napisan i usvojen prije toga i mislim da je u dijelovima vrlo detaljan i precizan, a u onim dijelovima u kojima nije, napisali smo da je to tako zato što do najoptimalnijeg rješenja želimo doći u dijalogu s građanima. I dokument i prezentacije s tribine objavljeni su javno, a i novine koje smo slali na svaku adresu sadržavale su program. Ne sjećam se da mi je ijedna druga strana na izborima poslala svoj program niti da mi ga je učinila dostupnim, Zagor je objavio nešto u svom FB statusu 3 dana prije izbora, Krulčić u presici 4 dana prije, HND je objavio nešto ful općenito. Jedino pravo javno predstavljanje programa imali smo mi, ono što je IDS imao bio je event sa svjetlima i nabrijavanjem, bez sadržaja programa i bez mogućnosti razgovora.
Ovo navodim kako bih pokazala da je bio i lošijih i da smo trudili pa ove stvari koje si napisao idu više neke druge. Samo mi i IDS smo išli u mjesne odbore, mi smo prošli loše, IDS, koliko čujem, tek malo bolje. Ok, igrali su nogomete i pohodili evente puno više od nas, a i činjenica je da su što preko stranke, što preko Grada, u mjesnim odborima kontinuirano kroz četiri godine, što bi svaka stranka zapravo trebala biti.
Slažem se da se program radi, ne u dvije godine, nego kroz cijeli mandat, ali ne možeš me uvjeriti da itko to radi (na žalost). Tako da ovo ne ide samo SDP. Također, bila bih jako sretna kad bi se u izrade programa uključivali stručnjaci (dapače, imala sam tih ideja za naredni program), ali, na žalost, ni to nitko ne radi, govorim o lokalnoj razini, možda se na višim razinama to radi, ali uglavnom tako da uključuješ stručnjake svoje orijentacije.
Kako to misliš da treba imati spremne kadrove za sve važne pozicije? Koje, osim za gradonačelnika, zamjenike i eventualno predsjednika vijeća? Članove u odborima? Jer ako misliš na kadrove tipa direktore javnih poduzeća, ne slažem se da bi to uopće trebale kadrovirati stranke. To su pozicije koje se popunjavaju natječajima, odnosno to bi tako trebalo biti.
Nismo se nadali da nećemo preuzeti vlast, nadali smo se da ćemo je preuzeti, biti opozicija nije mi više neka spika.
I da, slažem se još u jednom, treba ići među ljude.
SDP se potrudio u posljednjih mjesec dana s kampanjom i programom (koji ipak nije bio konkretan toliko po mojem mišljenju, ali opet vjerojatno najdetaljniji od svih) i vjerujem da je zaslužio vijećnika više, međutim, vjerojatno je pad kredibilteta sdp-a na državnoj razini polučio negativan sinergijski učinak. Ali sve u svemu to je premalo za očekivanje obrata. Ne pričam sada o drugima, jer se oni postizborno nisu izložili javnom mišljenju.
“Slažem se da se program radi, ne u dvije godine, nego kroz cijeli mandat, ali ne možeš me uvjeriti da itko to radi (na žalost).” Ozbiljni pretendenti to rade barem kroz povremeno pojavljivanje i iskazivanje stava o gradskim problemima. Pozicijskoj stranki to nije potrebno na takav način, jer to ona radi kroz stalne aktivnosti gradske uprave. Na primjer, i kroz projekt Pazin proračun (čija si, vjerujem u najboljoj namjeri, bila autorica) koji je bio od pomoći da se vladajuća stranka prikaže transparentn(ij)om ili to stvarno postane (?!).
Odgovorne kadrove treba imati spremne za područja u kojima se želi napraviti kvalitativni pomak, dakle, za one u kojima trenutni upravitelji ne zadovoljavaju (jer su možda došli poltičkom linijom). To ne znači da se treba miješat u javne natječaje (ako iskrsne neki još bolji kandidat naravno da on mora imati prednost), ali da se treba imati u vidu kad će bit koji natječaj, da se kontaktira i motivira sposobne ljude koji zadovoljavaju uvjete da se jave, to da. Nismo u velegradu da uvijek možeš nać nekog stručnog za bilo koju poziciju.
Hvala na mišljenju i savjetima, u principu se mogu složiti s tobom. U svoje ime jamčim da sam ozbiljna pretendentica, a nadam se da će to bit i drugi i da će sljedeće 4 godine bit zanimljivije i kreativnije nego što se naviklo.
Sa mojeg gledišta politički nautralne osobe svaka čast Vama, ali imali ste lošu ekipu oko sebe i mislim da je SDP mogao ponuditi i kvalitetniju listu i u kampanju uključiti više ljudi, tim od tri osobe uz ignoriranje ostalih mi uopće nije djelovao uvjerljivo. Imam dojam da ste se našla u krivoj ekipi, odnosno stekla sam dojam da se s obzirom na prozivanje IDS-a SDP isto tako ponaša, pa bi rekla da je prije potrebno očistiti u svojoj korti pa komentirati drugu. Milohanić je s obzirom na uloženo i bez ikakve kampanje još najbolje prošao.
Dragi ljudi, ajde kad nešto komentirate da to ne zvuči kako su svi generali nakon bitke. Razumijem i naslađivanje od jednog dijela vas, neka.
Ali nije u redu da se prema nama postavljaju jedni standardi, a da se prema ostalima ne postavljaju nikakvi standardi. Stvar je i vaše percepcije, ali percepcija je jedno, a činjenice drugo. Pokušajte biti manje čangrizavi.
Prvo i osnovno, borili smo se kao TIM za gradonačelničku i zamjeničke funkcije od početka. Tek tada je Krulčić (o čijim zamjenicima se ni prošli ni ovaj put nije znalo ništa) bio natjeran da ih stavi na plakate, kao i HDZ. koji su u principu na prošlim izborima solirali Jeste li vidjeli da se drugi bore kao tim? Ja nisam.
Drugo, lista – nitko nikoga nije ignorirao, dapače, svi su bili cijelo vrijeme informirani i pozivani na apsulutno sve. Svi ljudi na listi rade, neki i studiraju, i kad god su mogli, sudjelovali su, npr. u prikupljanju potpisa, u odlascima u mjesne odbore itd, predstavljeni su preko svih mogućih načina. Razmislite možete li jednako to i u jednakoj mjeri reći za sve druge.
Dakle, možete nam reći svašta, ali da u tome smo u tome uspjeli. Borili smo se s IDS-ovim fensijanama bez sadržaja, s ljudima koji su koristili sve moguće resurse Grada u kampanji, s mašinom koja ima stotine klijenata, dužnika i zaposlenika.
O kvaliteti listi sam pisala u tekstu. Može bit da smo imali nekvalitetnu listu. OK, zato je IDS-ova lista vrlo kvalitetna i vjerujem da će vas njihovi stručnjaci i aktivisti u zajednici fenomenalno zastupat, onako kako naši ne bi znali. Držim fige, stvarno.
Milohanić nije najbolje prošao. U osam godina se sa gotovo 900 glasova srozao na 300 i nešto. Žao mi je jer on je na listi imao dosta kvalitetnih ljudi. MIslim da je uz malo truda Vijeće moglo biti bogatije za barem još jednu ili dvije kvalitetne osobe.
Vidim da ljudi vole gaziti one koji prođu lošije na izborima.
No, politika je dvosmjeran proces. Mi smo dali nešto, dio ljudi je to prepoznao, dio nije. Ne mislim da su birači maloumni niti ih želim tako tretiratti, Život u demokraciji nosi sa sobom i neka prava i neke odgovornosti.
Ako birači ne misle da im je važno sudjelovati u izbornom procesu, ok. Imat će apsolutnu IDS-ovu vlast, nadam se da će im to biti ok. Ako neće, imaju mogućnosti da ih pritišću i da se samoorganiziraju. To sam i napisala, zar ne?
Mi ćemo dat sve od sebe da budemo bolji i da te neke neaktivne potaknemo da budu aktivni. S ponosom mogu reć da je dio ljudi koji nisu bili na izborima po 10 ili 20 godina (kako sami kažu), na ovim izborima glasao za nas. Nije ih bilo mnogo ni dovoljno, ali meni je to obaveza da ih ne iznevjerim i da radim i dalje.
Žao mi je da vas je tekst toliko pogodio. Ima u njemu i kritike i samokritike, temeljen je na brojkama s izbora, a moj osobni dojam, na njega imam pravo. Neka slobodno Krulčić i njegovi zamjenici napišu svoj tekst. Kao i svi drugi.
Ma kako ne kužiš Suzi da je ovo raspavanje bijesa kontraproduktivno. Svima dociraš, svima si se popela na vrh glave. Smiri se, izgubila si i gotovo. Ma s ovakvim bezobraznim stavovima ni drugi put nećeš bolje proći.
Ante, uopće nisam bijesna. Tako je, izgubili smo, napisala sam analizu, prihvatila stanje i idemo dalje.
Možda ljudi koji nisu navikli na komunikaciju, u obrani svog stava vide dociranje, ali možda da i svoje malo bocneš i potegneš, nije komunicirati tako loše.
Ovo “svima”, možda se odnosi na tebe i tvoje, pa to tako i napiši, jer “svi” uključuju i one koji ne misle da sam im se popela na glavu, misle da je ok komunicirati i traže da to činimo i dalje.
Voljela bih znati koji su to bezobrazni stavovi?
I na kraju, šteta što sam ti se već popela na glavu. Što će tek biti u Vijeću? :)
ajde ante ne pili; suzi je još i preveć pristojna. bezobrazno je ča i kako ids dela a ne njeni stavovi.
jebenti kamo smo došli kad se onima ča govore istinu zamijera bezobraznost a onima ča pelješe i deleaju za svoj žep se ne zamijera bezobrazluk nego se o temu ne govori javno.
ja se nadan da će Suzi i svi drugi u vijeću bit još žešći i ako će tako bit samo moren reć – NAPOKON
Uvijek će oni koji žele ostati tu gdje jesu, nazivati nastojanja onih koji se bore za promjene “rasipavanjem bijesa” i “bezobrazim stavovima”. Ali činjenica je, da glas ne treba dizat zbog onih koji su već odlučili ovako ili onako, nego zbog onih koji su još neodlučni – zato Suzi i ekipa, neka vas je čut još glasnije ubuduće, zbog svih onih 50inešto posto koji nisu ni glasali. Dajte im realnu opciju, pa će se možda nešto i promjeniti.
suzi me je potegla za jezik, ja san jedan od onih ki ni bi glasat od 2009 kad san glasa za Milohanića a prije tega isto nisan glasa skoro 10 let.
Demark ni idealan kao ča ni niki ali u usporedbi s Kruletom je čovik i pol, nisan ima dileme kega bih rađe gleda kao gradonačelnika.
Prati san kampanje preko interneta i fejsa, nisan hodi na predstavljanja, ali osjeća san se informiran. Čak san nakon dugo vremena komentira tu na ipazinu. Prati san i Suzin blog i svaka čast na pisanju, načinu pisanja i temama koje je obrađivala. Tu se vidi razlika u odnosu na druge.
Ža mi je suzi ča niste bolje prošli. čera san misli na vas i na teb i dugo nisan osjeća takvu težinu zbog politike. čak san se ponada skupa s drugima da bi se nešto pozitivno moglo dogodit u gradu. ali sad kad realno sagledan niste imali šanse. Ids ima mašineriju.
Nemoj bit demotivirana, vjerujen da ćeš in zadat brige i da ćeš in hodit na živce i ti i svi drugi, zato san glasa za vas. Čestitan i na samokritici i prihvaćanju kritike, to mi govori da imate šanse za 4 let ostvarit puno bolji rezultat. Sretno vam-nam bilo!
Hvala puno!
dugo nisan pročita tako dobar opis ids-a. ja mislin da su oni sekta, religija, hladna ekipa tehničara s jednon jedinon željon – održavanje na vlasti i za to ne biraju sredstva. neda mi se sad pričat sve ča znan da su delali zadnjih x let ali višemanje se to i zna.
“IDS je mašinerija s najviše sredstava i poluga moći u gradu i županiji. Prije svakih lokalnih izbora malo se konfrontiraju sa Zagrebom, kao i HDZ sa Srbima i Slovencima uoči parlamentarnih i predsjedničkih izbora. U prilog im ide nepostojanje neovisnih i relevantnih medija i javnosti te klijentelistička struktura razvijena do savršenstva. Neki ih nazivaju istarskim HDZ-om, no, zapravo su amweyaška kombinacija sekte i ‘Ndranghete, kalabrijske mafijaške organizacije. U distribuciji dobara, poslova i usluga sudjeluju oni lojalni i oni koji pristaju na pravila igre usluga za uslugu. No, kako je klijenata sve više, a resursi su ograničeni ta monolitna struktura povremeno pukne kad se netko od razočaranih drzne okrenuti protiv. U pravilu takvi ne prođu dobro. A kad smo to vidjeli da su mafijaški odmetnici ili pokajnici prošli dobro?”
Malo sam se krivo izrazila, kad sam spomenula ignoriranje tu sam mislila reć da je to kod svih stranaka zastupljeno, ali to je samo moje viđjenje i mišljenje, a usput i ja sam jedna od tih koja je bila prvi put na glasanju nakon 7 godina. Vidim da imate brojne dobre ideje i želim Vam uspjeh u daljnjem radu, te da budete i dalje tako ustrajni i da ne odustanete, te da okupite još bolju ekipu.
Hvala, anonimna, bit ćemo ustrajni i radit ćemo na okupljanju ekipe. Ako u nekom trenutku osjetiš da je to to, pridruži nam se :)
Zasto ako ste toliko nezadovoljni stanjem u Pazinu ne podrzite Bubica u drugen krugu?
Upravo tako. Reci Suzi dosta nam je IDS bande i pozovi grđane da svoj glas daju za tvoj spas, za HDZ.
jeno 40% pazinjana bi raj zbralo HDZovca nego IDSovca. i to govori puno.
Sad je prilika da to i pokažu, ako ne onda ne govoriš istinu, ili če bi se po domaće reklo lažeš. Zašto SDP, HDZ i Nezavisni ne naprave koaliciju i sa 7 vjećnika mogu dosta toga u Vijeću napravit (ako ne vjerujete pročitajte Poslovnik o radu Vijeća Grada Pazina).
Je tebi jasan pojam natpolovične većine?
Sastav Gradskog vijeća Grada Pazina u mandatu 2013. – 2017.
Predsjednik: Boris Demark (SDP)
Potpredsjednice: Vesna Ivančić (IDS-HSU-HNS), Patricia Antolović (Kandidacijska lista grupe birača Valtera Milohanića)
Članovi:
IDS-HSU-HNS: Vedran Ivančić, Mate Jurić, Serđo Rigo, Martin Čotar, Valter Žgrablić
SDP: Sandi Blagonić, Dean Velenderić
HDZ: Stjepan Gabrić, Viktor Lakoseljac, Ivica Franković
Kandidacijska lista grupe birača Valtera Milohanića: Valter Milohanić
Kandidacijska lista grupe birača Renata Kalca: Renato Kalac
IDS-HSU-HNS 6 vijećnika
SDP 3 vijećnika
HDZ 3 vijećnika
Nezavisni 3 vijećnika
Tko ima natpolovičnu većinu, ako Vijeće ima 15 vijećnika?
Očito se i ovako se može kvalitetno raditi, ako se radi razborito, ali se volja ne može nametati.
Ti si ante malo pobrkao lončiće u GV Pazina 2013.-2017. Tad je u vijeću većinu činila Kohabitacija u sastavu:
-IDS-HNS-HSU – 6 vijećnika ( 1 potpredsjednica vijeća)
-SDP – 3 vijećnika ( 1 predsjednik vijeća)
-NL V. Milohanića – 2 vijećnika (1 potpredsjednica vijeća).
Dakle većinu je činilo 11 vijećnika.
Oporba je imala:
– HDZ – 3 vijećnika
-NL Renato Kalac – 1 vijećnik.
Dakle oporba ima 4 vijećnika s time da Kalac nije mogao bit u klubu vijećnika HDZ.
Dakle ante takva je situacija trajala nešto više od 2/3 mandata. Nakon toga, ali nažalost kasno kohabitacija se je polako i prešutno raspala. U to vrijeme Velenderić ulazi u vijeće (ranije je to bio Ivica Gržinić). Ako malo pogledaš snimke sjednica vijeća i zapisnike vidjet ćeš da je oporba najmanje 2/3 madata bila nemoćna bilo što promijenit, a trebalo je. Bilo je puno korisne inicijative, naročito je NV Kalac imao puno amandmana, vijećničkih pitanja, ali je podršku SDP-a i NL V. Milohanić dobio tek na posljednje 3 ili 4 sjednice.
Kohabitacija (latinski: cohabitatio) U užem smislu se pod time se podrazumijeva zajednički život dvije ili više osoba koje se nalaze u intimnoj (romantičnoj ili seksualnoj) vezi.
Kohabitacija u sastavu:
-IDS-HNS-HSU – 6 vijećnika ( 1 potpredsjednica vijeća)
-SDP – 3 vijećnika ( 1 predsjednik vijeća)
-NL V. Milohanića – 2 vijećnika (1 potpredsjednica vijeća).
Hm. Najprije romantična veza, a sada rastur, tipična rastava braka ili tko jednom da, dat će i drugi put. Nije li netko rekao da je politika hm… prostitutka.
Žalosna sam što građani ne izlaze na izbore misleći da nikakva opcija ili promjena vlasti neće zapravo donijeti ništa bolje. Moguće da je i to izgledan scenarij, tj. da bi nam bilo isto- IDS, SDP, HDZ… Na kraju krajeva, iz iste “kese” mogu se izvući uglavnom iste stvari, eventualno po nekim drugim prioritetima. I opet će biti onih koji misle da je bolje ovako, i onih drugih koji bi mislili da bi bilo bolje onako.. I da, idealne vlasti nikada neće biti.
Ali, iako sam najprije bila razočarana tim “jednim vijećnikom previše” (da citiram Suzi), eto par dana poslije, razmišljam kako ostalih 7 ne treba biti demotivirano. I 7 usta mogu puno toga reći i dovoljno glasno da se riječi čuju. A koliko ono ima građana koji su dali glas za tih 7 usta? Pa meni se čini da bi to trebalo biti poprilično glasno… Ustrajmo u svojim idejama, zamislima, prijedlozima, kritikama, inicijativama..
…danas san gleda u pomidore
anke oni su gledali u me
https://www.youtube.com/watch?v=XElkeSeqLFk
Nažalost i ti i ante ste u krivu.
1. Za bilo kakve odluke dovoljna je natpolovična većina od ukupnog broja vijećnika. 5 vijećnika može zahtjevati tzv. “interpelaciju”, pokušati određene stvari promjeniti, ali su realne šanse zapravo minimalne da se putem vijeća u ovakvom sazivu nešto bitnije promjeni. Također bitna stvar jesu i odbori kao radna tijela GV koji se također nažalost formiraju po ključu, pa izostaju i određeni zaključci koji će biti suprotni volji gradonačelnika, a imaju snagu amandmana.
2. Vijećnici IDS-HNS-HSU su dokazano jedino “vojnici partije” i u raspravama i u donošenju odluka i nije im potrebno nikakvo iskustvo u radu obzirom na odnos snaga. Vijećnici SDP i Milohanić imaju iskustvo u radu Vijeća, ali su ovog puta vijećnici HDZ-a totalno neiskusni ( ne računajte na Bubića u vijeću, on je ipak Državni tajnik).
3. Kako primjerice uskladiti stajališta jednog Legovića sa stajalištinma Suzi Jašić?
4. Ako dobro poznajete Milohanića kao vijećnika onda Vam mora biti jasno da je kao partner totalno nepouzdan i prečesto nejasan.
5. Sjednice vijeća se snimaju, ali pogledajte koliko ih naših građana pogleda. Izuzetno malo, pa i ovi izbori to pokazuju.
6. I na kraju, ali možda i najvažnije, javno mišljenje oblikuju mediji. Analizirajte malo kako su se zadnje 4 godine oblikovali izvještaji sa sjednica GV Pazina i usporedite to sa snimkama sa sjednica Vijeća i biti će Vam sve jasno.
Eto nažalost, vrlo brzo vrijeme će pokazati da sam u pravu. Bezobrazno s moje strane jer ne nudim nikakva druga rješenja, ali bojim se da u sadašnjoj konsolidaciji snaga alternative zapravo i nema.
Sto puta ću ponoviti kako je jedina prava alternativa predstavničko tijelo kao korektiv izvšnoj vlasti ( za što jer potrebna natpolovična većina), i s druge strane izvršna vlasti kao korektiv predtasvničkoj.
Uzmite si vremena i pogledajte rezultate rada u mandatu 2009.-2013., biti će vam sve jasno. Tada je većinu činila kohabitacija HDZ, NL. V. Milohanić i Renato Kalac ( tada otpadnik iz HSU). Rezultati su bili izvrsni i za grad i za njegove građane.
Žao mi je ja sam samo objektivan.
Istina, činjenice su takve da vijećnicima neće biti lako biti oporba u ovakvom omjeru snaga. To nije sporno.
Ono što ja mislim je da se građani mogu i moraju uključivati i koristiti druge mehanizme koji su nam na raspolaganju. Najgora u tom slučaju je činjenica što mnogi misle da je i to uzaludno, da “mali” čovjek ne može sam promijeniti ništa, i da je sve samo gubitak vremena. Ali nije!
stvar je jasna triba glasat za bubića da se barem malo frma ovaj kpj-ids a za 4 leta da se ga pošalje u povijest
NekaTeSeČuje bravo! Sad san ša pogledat koliko je ki dobi glasova.
S 1565 glasova za IDS listu izabrano je 8 vijećnika dok su svi ostali (sdp, hdz i valter) dobili 1798 glasova a samo 7 vijećnika.
Znači s 233 glasa više imaju mandat manje. Šteta ali opozicija ne more reć da nema pravo vikat i delat po svoje, to in glasovi daju za pravo.
To ti je moj prijatelju takozvana D’Hondtova metoda raspodjele glasova.
Prema D’Hondtovoj metodi najprije se izračuna biračka masa svake izborne liste koju čini ukupan broj glasova koji su dali glasači u nekoj izbornoj jedinici pojedinoj izbornoj listi. Pretpostavimo da je na izborima u jednoj izbornoj jedinici u kojoj se bira 5 zastupnika, lista stranke A dobila 4160 glasova, lista stranke B 3380 i lista stranke C 2460 glasova. Ti izborni rezultati svake liste predstavljaju njihovu biračku masu. Kada je utvrđena biračka masa svake liste, ona se dijeli sa 1, 2, 3, 4 i 5 (toliko zastupnika se biralo u ovom primjeru) te se dobiveni rezultati poredaju po veličini.
Od svih dobivenih rezultata odabere se onaj rezultat koji je zajednički djeljitelj za prvih 5 rezultata (jer se u primjeru bira pet zastupnika), a to je 1690.
Taj je broj zajednički djelitelj i njima valja podijeliti biračku masu svake liste kako bi se dobio broj zastupnika koji idu u Sabor sa te liste
Biračka masa liste A – 4160 : 1690 = 2 –> 2 zastupnika sa liste A ide u Sabor
biračka masa liste B – 3380 : 1690 = 2 –> 2 zastupnika sa liste B ide u Sabor
biračka masa liste C – 2460 : 1690 = 1 –> 1 zastupnik sa liste C ide u Sabor
Iz dobivenih rezultata slijedi da su liste stranaka A i B dobile po dva zastupnička mjesta, dok je lista stranke C dobila jedno zastupničko mjesto. Vidljivo je da se pri djeljenju biračke mase najčešče dobiva rezultat sa ostatkom koji valja zaokruživati tako da se primjenom D’Hondtove metode ne postiže potpuno razmjerna zastupljenost u predstavničkom tijelu. U slučaju da je neka lista dobila manje od1 690 glasova – ne bi dobila niti jednog zastupnika, tj. svi glasovi koji su išli toj listi bi “propali”
Pitanje je koliko je takav način raspodjele mandata pravedan.
ja mislin da bi se već sad trebalo počet delat na temu da se pametni i aktivni okupe i delaju na temu da se ids na sljedećin izborima makne u opoziciju. ako će se čekat 4 leta i onda u jedan mjesec kampanje probat nešto opet će bit pušiona. nema alternative ako se glave iz svih područja uključujući poduzetnike ne aktiviraju. ne mislin da nas hdz more spasit ali istina je da bi bubić bi bolja opcija od kruleta čisto da ovi ne moru delat ča hi je volja.
Bubić…????? Ajme stručnjaka…..ajde se malo informiraj pa javi adminu da briše tvoj post….
Pročitaj s razumijevanjem. Nije Bubić bolji od Kruleta, ali je bolje da bude Bubić nego Krule i većina u Vijeću.
Ma po čemu je to Krule dobar? Bi mi moga ki objasnit? Da ne stoji IDS iza njega bi dobi 100 glasova?
Ki je reka da je Krule dobar? Samo je bolji od Bubića, ali u ovoj situacija ga je bolje maknut.
sdp je dobio 9,41 posto glasova svih birača. Pa sad prosudite kako su prošli.
milohanić je dobi 4,98%, sdp 9,41, hdz 10,07, ids 21,29
demark je dobi 11,32, bubić 12, krulčić 22,44
ja bin reka da su svi loše pasali osim ids-a a na kraju smo svi skupa loše pasali osim onih koji će imat i dalje koristi
Ovo je moj drugi upis ovdje a mogao je biti i treći da mi računalo nije pojelo jedan. Možda sada budem imao više sreće jer imam nekoliko poruka.
O Borisu Demarku kao čovjeku imam dobro mišljenje ali stava sam da on nije bio prikladan kandidat.Ništa iz njegovog prethodnog rada i angažmana nije dovoljno upečatljivo.Jako mi se sviđa posao koji radi sa svojim muzičarima ali to nema veze sa sposobnostima koje se očekuju od osobe koja želi preuzeti vlast u gradu i napraviti priželjikivani zaokret.
Žao mi je što niste ostvarili bolji rezultat,ali i ja smatram da ćete šanse imati na sljedećim izborima -samo ako budete u ove četiri godine radili bolje nego prošle 4, 8ili 12. Inaravno ako pronađete nekoga tko će biti kandidat za kojeg će ljudi reći -on može to, sposoban je, živi za Pazin.
Lakše je starom gradonačelniku obraniti naslov nego pretendentu osvojiti. Pretendent mora biti bolji po svemu od onoga koji brani. Nemam dobro mišljenje o sadašnjem gradonačelniku, ali on je osam godina radio na svom imidžu i i dojma sam da ljudi o njemu imaju mnogo bolje mišljenje nego što zaslužuje. No zapamtite da se vi ne borite s osobom nego s percepcijom osobe i zato vi morate biti mnogo mnogo bolji.
Imam neke godine, živim u zgradi s mnogo stanova i starijih ljudi i često pričamo o politici. Mnogi nisu izašli na izbore jer se nisu osjećali motivirano,a mogi su glasali za postojećeg gradonačelnika iz razloga koje sam opisao. Dio je dao glas Ivanu Bubiću jer ima neke simpatije od prije, a neki su dali glas SDPu. Jasam nakon višegodišnje abstinencije sada išao glasati zbog gospođe Jašić kju cijenim kao i jedan dio naših poznanika i obitelji, a poneki jer uvijek glasaju za SDP ali takvih ima na žalost sve manje. No malo tko je mogao reći da glasa za vašeg kandidata mirne duše. Zato djeco pamet u glavu,sjednite, razmislite i ispravite greške. Ako budete dobri, ljudi će to znati prepoznati jer simpatije imate… Hvala.
SUZY, NISI SAMA!
Dakle, da proanaliziramo dosad rečeno…
Suzanin članak pod nazivom Rezime: IDS-ova samovlada u nepuna dva dana pregledalo je
(pazi sad!) 1.680 zainteresiranih građana. To je izazvalo 40 komentara, a u raspravu se uključilo dvadesetak građana grada Pazina.
Ovo je važno: nitko od 20-orice uključenih u raspravu, a niti bilo tko od 1.680 osoba koje su pregledale obavijest niti jednog trenutka nije ni pokušao opovrgnuti teze poglavlja pod nazivom „Recept za (ne)uspjeh“.
PROČITAJMO JOŠ JEDNOM ZAJEDNO:
IDS je mašinerija s najviše sredstava i poluga moći u gradu i županiji. Prije svakih lokalnih izbora malo se konfrontiraju sa Zagrebom, kao i HDZ sa Srbima i Slovencima uoči parlamentarnih i predsjedničkih izbora. U prilog im ide nepostojanje neovisnih i relevantnih medija i javnosti te klijentelistička struktura razvijena do savršenstva. Neki ih nazivaju istarskim HDZ-om, no, zapravo su amweyaška kombinacija sekte i ‘Ndranghete, kalabrijske mafijaške organizacije. U distribuciji dobara, poslova i usluga sudjeluju oni lojalni i oni koji pristaju na pravila igre usluga za uslugu. No, kako je klijenata sve više, a resursi su ograničeni ta monolitna struktura povremeno pukne kad se netko od razočaranih drzne okrenuti protiv. U pravilu takvi ne prođu dobro. A kad smo to vidjeli da su mafijaški odmetnici ili pokajnici prošli dobro?
Što možemo zaključiti iz ovoga?
Da su to općepoznate činjenice, da je to i stil i dugogodišnji način vladanja gradom Pazinom.
I da se veći dio građana Pazina prešutno slaže sa ovakvim načinom rada.
Pa onda postavljam pitanje: „Koliko je moralno (i pošteno) one koji su se usudili suprotstaviti ovom banditizmu (jer što je doli banditizam izvrgavanje ruglu zakonskih procedura, ruganje institucijama vlasti, samovolja, bahaćenje…) predstavljati kao poražene, kao gubitnike.
A što je sa vama, dragi sugrađani, koji se sakrivate iza pseudonima i nadimaka, te se iz svog sivila i hlada nabacujete kamenjem na one koji su rekli da se ne mire sa žabokrečinom u koju nas guraju. „Izađi i bori se“ jedan je stih Rundekove pjesme.
Mi smo izašli!
A ti?
Ostao si doma?
Moraš dati glas za „naše“?
Ili ti SDP nije po volji…
100 razloga.
Jesi li čuo priče o onima koji su ostali doma…
Jesi li siguran da su naši „naši“… (ili su ipak oni svoji, a ti samo sredstvo/alat…)
100 razloga.
100 razloga zbog kojih sam ponosan na ljude koji su stali uz mene. Časne i poštene ljude. I hrabre.
A ti?
Čekaš?
Što čekaš?
Koga?
Ako je naš izborni rezultat „potop“, onda je stanje u kojem se Pazin u ovom trenutku nalazi „katastrofa“.
Ako želiš biti dio katastrofe sagni se i odšuti.
Ako su te ovaj put kupili šakom riže dvaput promisli: Da li ćeš večeras napraviti slasnu večeru,
Ili ćeš zasaditi rižu, gladovati pola godine, pa onda vidjeti je li vrijedno toga?
A ako misliš da si u stanju stajati uspravno – „Izađi i bori se!“
Boris Demark
Josipa Voltića 23
Stari Pazin
52 000 PAZIN
tel. 091 6242 762
tel. 091 5290 299
mail. [email protected]
…a ima me i na fejsu…
Ali najviše volim čovjeka pogledati u oči…
I blago…